Blog, Tips og tricks

Få en god søvn

Måske er det i den senere tid blevet lidt sværere at falde til ro og få en god søvn.

Din nattesøvn har stor betydning og er afgørende for opbygningen af et stærkt immunforsvar. Derudover er god søvn en af de mest centrale faktorer i selvhelbredelse – både fysisk og psykisk. Særligt søvnen mellem klokken 23.00 og 02.00 er vigtig for din krop.

I dag får du et link til en guidet søvn meditation og en række gode tips til at falde i søvn og få sovet hele natten.

livsstil, solnedgang, strand, himmel

Klik her for guidet søvn meditation

Liste over andre tiltag for god søvn:

Kom ud i dagslys hver dag.

Gå i seng og stå op på nogenlunde samme tid hver dag.

Bevæg dig godt eller få lidt motion hver dag.

Undgå koffeinholdige drikke som eksempelvis kaffe, energidrikke, te og cola efter klokken 16.

Undgå at arbejde og se på tv, computer, telefon og lign. En time før sengetid.

Spis ”langsomme” kulhydrater som grøntsager og rodfrugter.  Begræns hurtige kulhydrater som ris, pasta og kartofler.  

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.